Vilkår for bruk

1. Avtalen

Avtalen består av desse salsvilkåra, opplysningar gitt i bestillingsløysinga og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved eventuell motstrid mellom opplysningane, går det som særskilt er avtalt mellom partane føre, så framt det ikkje strir mot ufravikeleg lovgiving.

Avtalen vil i tillegg bli utfylt av relevante lovføresegner som regulerer kjøp av varer mellom næringsdrivande og forbrukarar.

2. Partane

Selgar er: Viergo AS, Bremnesvegen 900, 5430 Bremnes, Tlf: 53428300, E-post: post@viergo.no, Org.nr: 956014395 og blir kalla i det følgjande som selgar/selgaren. Kjøpar er den forbrukaren som gjer bestillinga, og blir kalla i det følgjande som kjøpar/kjøparen.

3. Pris

Den oppgitte prisen for vara og tenester er den totale prisen kjøpar skal betala. Denne prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader. Ytterlegare kostnader som selgar før kjøpet ikkje har informert om, skal kjøpar ikkje bera.

4. Avtaleinngåing

Avtalen er bindande for begge partar når kjøparen har sendt bestillinga si til selgaren. Avtalen er likevel ikkje bindande viss det har funnest skrive- eller tastefeil i tilbodet frå selgaren i bestillingsløysinga i nettbutikken eller i bestillinga til kjøparen, og den andre parten innsåg eller burde ha innsett at det fanst ein slik feil.

5. Betalinga

Selgaren kan krevja betaling for vara frå det tidspunktet ho blir sendt frå selgaren til kjøparen. Dersom kjøparen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgaren reservera kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belasta same dag som varen blir sendt. Ved betaling med faktura, blir fakturaen til kjøparen utskrive ved sending av vara. Betalingsfristen kjem fram av fakturaen og er på minimum 14 dagar frå mottak. Kjøparar under 18 år kan ikkje betala med etterfølgjande faktura.

6. Levering

Levering er skjedd når kjøparen, eller representanten hans, har overteke vara/varene. Viss ikkje leveringstidspunkt kjem fram av bestillingsløysinga, skal selgar levera vara/varene til kjøpar utan unødig opphald og seinast 30 dagar etter bestillinga frå kunden. Vara/varene skal leverast hos kjøparen med mindre anna er særskild avtalt mellom partane.

Ordre vert behandla og prosessert innan 1-3 verkedagar. Avvik kan førekomma.

7. Risikoen for vara/varene

Risikoen for vara går over på kjøpar når han, eller representanten til kjøpar, har fått varene levert i tråd med punkt 6.

8. Angrerett

Med mindre avtalen er halde unna angrerett, kan kjøparen angra kjøpet av vara/varene i samsvar med angrerettlova.

Kjøparen må gi selgar melding om bruk av angreretten innan 14 dagar frå fristen byrjar å springa. I fristen blir inkludert alle kalenderdagar. Dersom fristen endar på ein laurdag, heilagdag eller høgtidsdag blir fristen forlenga til næraste virkedag.

Angrefristen blir sett på som overhalden dersom melding er send før utløpet av fristen. Kjøpar har bevisbyrda for at angreretten har vorte gjort gjeldande, og meldinga bør derfor skje skriftleg (angrerettskjema, e-post eller brev).

Angrefristen byrjar å springe:

Ved kjøp av enkeltståande varer vil angrefristen springa frå dagen etter vara/varene er mottatt. Er vara eit abonnement, eller inneber avtalen regelmessig levering av identiske varer, spring fristen frå dagen etter første sending er motteken. Består kjøpet av fleire leveransar, vil angrefristen springa frå dagen etter siste leveranse er motteken.

Angrefristen blir utvida til 12 månader etter utløpet av den opphavlege fristen dersom selgar før avtaleinngåinga ikkje opplyser om at det finst angrerett og korleis kunden kan angre kjøpet sitt. Tilsvarande gjeld ved manglande opplysning om vilkår, tidsfristar og framgangsmåte for å nytta angreretten. Sørgjer den næringsdrivande for å gi opplysningane i løpet av desse 12 månadene, går angrefristen likevel ut 14 dagar etter den dagen kjøparen fekk opplysningane.

Ved bruk av angreretten må vara/varene leverast tilbake til selgaren utan unødig opphald og seinast 14 dagar frå melding om bruk av angreretten er gitt. Kjøpar dekkjer dei direkte kostnadene ved å returnera vara/varene, med mindre anna er avtalt eller selgar har late vere å opplysa om at kjøpar skal dekkja returkostnadene. Selgaren kan ikkje fastsetja gebyr for bruken til kjøparen av angreretten. Kjøpar kan prøva eller testa vara/varene på ein forsvarleg måte for å fastslå arten til vara, eigenskapar og funksjon, utan at angreretten fell bort. Dersom prøving eller test av vara går utover kva som er forsvarleg og nødvendig, kan kjøparen bli ansvarleg for eventuell redusert verdi på vara. Selgaren er forplikta til å betala tilbake kjøpesummen til kjøparen utan unødig opphald, og seinast 14 dagar frå seljaren fekk melding om avgjerda til kjøparen om å nytta angreretten. Selgar har rett til å halda tilbake betalinga til han/ho har fått varene frå kjøparen, eller til kjøpar har lagt fram dokumentasjon for at varene er sende tilbake.

9. Forseinking og manglande levering - rettane og fristen til kjøparane for å melda krav

Dersom selgaren ikkje leverer vara/varene eller leverer det for seint i samsvar med avtalen mellom partane, og dette ikkje kjem av kjøparen eller forhold på kjøparens side, kan kjøparen i samsvar med reglane i kapittelet til forbrukarkjøpslova 5 etter omstenda halda kjøpesummen tilbake, krevja oppfylling, heva avtalen og/eller krevja erstatning frå selgaren.

Ved krav om misleghaldsbeføyelser bør meldinga av bevisomsyn vera skriftleg (til dømes e-post).

Oppfylling

Kjøpar kan halda fast på kjøpet og krevja oppfylling frå selgar. Kjøpar kan likevel ikkje krevja oppfylling dersom det finst ei hindring som selgaren ikkje kan overvinna, eller dersom oppfylling vil medføra ei så stor ulempe eller kostnad for selgar at det står i vesentleg misforhold til interessa til kjøparen i at selgaren oppfyller. Skulle vanskane falla bort innan rimeleg tid, kan kjøpar likevel krevja oppfylling. Kjøparen taper retten sin til å krevja oppfylling om han eller ho ventar urimeleg lenge med å fremja kravet.

Heving

Dersom selgaren ikkje leverer vara/varene på leveringstidspunktet, skal kjøparen oppmoda selgar til å levera innan ein rimeleg tilleggsfrist for oppfylling. Dersom selgar ikkje leverer vara/varene innan tilleggsfristen, kan kjøparen heva kjøpet. Kjøpar kan også heva kjøpet umiddelbart viss selgar nektar å levera vara/varene. Tilsvarande gjeld dersom levering til avtalt tid var avgjerande for inngåinga av avtalen, eller dersom kjøparen har underretta selgar om at leveringstidspunktet er avgjerande. Blir vara/varene levert etter tilleggsfristen kjøparen har sett eller etter leveringstidspunktet som var avgjerande for inngåinga av avtalen, må krav om heving bli gjort gjeldande innan rimeleg tid etter at kjøparen fekk vita om leveringa.

Erstatning

Kjøparen kan krevja erstatning for lide tap som følgje av forseinkinga. Dette gjeld likevel ikkje dersom selgaren gjer greie for at forseinkinga kjem av hindring utanfor kontrollen til selgar som ikkje med rimelighet kunne vorte teke i betraktning på avtaletida, unngått, eller overvunne følgjene av.

10. Mangel ved vara/varene - rettane og reklamasjonsfristen til kjøparen

Viss det finst ein mangel ved vara/varene må kjøpar innan rimeleg tid etter at den vart oppdaga eller burde ha vorte oppdaga, gje selgar melding om at han eller ho vil visa til mangelen. Kjøpar har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innan 2 mnd. frå mangelen vart oppdaga eller burde vorte oppdaga. Reklamasjon kan skje seinast to år etter at kjøpar overtok vara/varene. Dersom vara eller delar av han er meint å vara vesentleg lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år. Dersom vara/varene har ein mangel og dette ikkje kjem av kjøparen eller forhold på kjøparens side, kan kjøparen i samsvar med reglane i forbrukarkjøpslova kapittel 6 etter omstenda halda kjøpesummen tilbake, velja mellom retting og omlevering, krevja prisavslag, krevja avtalen heva og/eller krevja erstatning  frå selgaren. Reklamasjon til selgaren bør skje skriftleg.

Retting eller omlevering

Kjøperen kan velja mellom å krevja mangelen retta eller levering av tilsvarande vare. Selgar kan likevel motsetja seg kravet til kjøparen dersom gjennomføringa av kravet er umogleg eller valdar selgaren urimelege kostnader. Retting eller omlevering skal gjerast innan rimeleg tid. Selgar har i utgangspunktet ikkje rett til å gjera meir enn to avhjelpsforsøk for same mangel.

Prisavslag

Kjøpar kan krevja eit passande prisavslag dersom vara ikkje blir retta eller omlevert. Dette inneber at forholdet mellom nedsett og avtalt pris svarer til forholdet mellom verdien av vara i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlege grunnar taler for det, kan prisavslaget i staden setjast lik betydninga til mangelen for kjøparen.

Heving

Dersom vara ikkje er retta eller omlevert, kan kjøparen òg heva kjøpet når mangelen ikkje er uvesentleg.

11. Rettane til selgaren ved kjøparens mislighald

Dersom kjøparen ikkje betaler eller oppfyller resten av pliktene etter avtalen eller lova, og dette ikkje kjem av selgaren eller forhold på selgarens side, kan selgaren i samsvar med reglane i forbrukarkjøpslova kapittel 9 etter omstenda halda vara tilbake, krevja oppfylling av avtalen, krevja avtalen heva og dessutan krevja erstatning frå kjøparen. Selgaren vil òg etter omstenda kunna krevja renter ved forseinka betaling, inkassogebyr og eit rimeleg gebyr ved uavhentede varer.

Oppfylling

Selgar kan halda fast på kjøpet og krevja at kjøparen betaler kjøpesummen. Er vara ikkje levert, tapar selgaren sin rett dersom han ventar urimeleg lenge med å fremja kravet.

Heving

Selgar kan heva avtalen dersom det finst vesentleg betalingsmislighald eller anna vesentleg mislighald frå kjøparens side. Selgar kan likevel ikkje heva dersom heile kjøpesummen er betalt. Fastset selgar ein rimeleg tilleggsfrist for oppfylling og kjøparen ikkje betaler innan denne fristen, kan selgar heva kjøpet.

Renter ved forseinka betaling/inkassogebyr

Dersom kjøparen ikkje betaler kjøpesummen i samsvar med avtalen, kan selgar krevja renter av kjøpesummen etter forseinkingsrentelova. Ved manglande betaling kan kravet, etter førre varsel, bli sendt til inkasso. Kjøpar kan då bli halde ansvarleg for gebyr etter inkassolova.

Gebyr ved uavhenta ikkje-forskuddsbetalte varer

Dersom kjøparen lèt vere å henta ubetalte varer, kan selgar belasta kjøpar med eit gebyr. Gebyret skal maksimalt dekkja det faktiske utlegget til selgaren for å levera vara til kjøparen. Eit slikt gebyr kan ikkje belastast kjøparar under 18  år.

12. Garanti

Garanti som blir gitt av selgaren eller produsenten, gir kjøparen rettar i tillegg til dei kjøparen allereie har etter ufravikeleg lovgiving. Ein garanti inneber dermed ingen avgrensingar i retten kjøparen har til reklamasjon og krav ved forseinking eller manglar etter punkt 9 og 10.

13. Personopplysingar

Behandlingsansvarlig for innsamla personopplysningar er selgar. Med mindre kjøparen samtykkjer til noko anna, kan selgaren, i tråd med personopplysningslova, berre innhenta og lagra dei personopplysningane som er nødvendig for at selgaren skal kunna gjennomføra forpliktingane etter avtalen. Personopplysningane til kjøparen vil berre bli utleverte til andre viss det er nødvendig for at selgar skal få gjennomført avtalen med kjøparen, eller i lovbestemte tilfelle.

14. Konfliktløysing

Klager blir retta til selgar innan rimeleg tid, jf. punkt 9 og 10. Partane skal prøva å løysa eventuelle tvistar i minneligheit. Dersom dette ikkje lykkast, kan kjøparen ta kontakt med Forbrukartilsynet for mekling. Forbrukartilsynet er tilgjengeleg på telefon 23400600 eller www.forbrukertilsynet.no. Klageportalen til Europa-kommisjonen kan òg brukast viss kjøpar ønskjer å inngi ei klage. Det er særleg relevant, viss du er forbrukar busett i eit anna EU-land. Klaga inngis her: http://ec.europa.eu/odr.